IDC podało dane dotyczące polskiego rynku smartfonów w IV kw. 2019 r.
Polacy przestali kupować smartfony Huawei i udział tego producenta spadł do 20.6%.
Przewaga Xiaomi nie jest duża, ale zapowiada się, że I kw. tego roku może zachować te tendencje. Xiaomi ma bardzo ofensywną strategię skupioną na jak najszybszym pozyskaniu rynku, który aktualnie traci Huawei.
Piąte miejsce w Polsce ma Motorola, ale ten producent nadal sprzedaje u nas niewiele urządzeń.
Bardzo mocnym liderem rynku pozostaje Samsung z udziałem przekraczającym 32%. Samsung nie skorzystał na razie na "kryzysie Huawei", co może świadczyć o tym, że koreańskiemu producentowi bardziej zależy na utrzymaniu wysokich marż, niż na udziałach rynkowych. Jest to strategia wzorowana na działaniach Apple. Ten światowy lider smartfonów w IV kw. w Polsce ma udziały na poziomie 10%, ale pod względem przychodów zajmuje 2 mocną pozycję.
Należy pamiętać, że dane publikowane przez firmę IDC nie są bardzo precyzyjne, ale na pewno pokazują prawidłowo panujące na rynku tendencje.