Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe w marcu 2018 roku w poszczególnych branżach.
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Dane IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych wskazują, że spośród pięciu analizowanych branż największe wydatki reklamowe zostały wygenerowane w branży handlowej – w porównaniu z zeszłym miesiącem wydane kwoty wzrosły o ponad 100 mln zł. Najpewniej jest to reakcja marek na wprowadzenie zakazu handlu w niedziele.
Branża | Handel | Farmacja | Motoryzacja | Finanse | Telekomunikacja |
Koszt | 361,7 mln zł | 327 mln zł | 118 mln zł | 109 mln zł | 108,7 mln zł |
Wydatki reklamowe w podziale na media
W marcu wszystkie badane branże przeznaczyły na reklamę telewizyjną ponad połowę swoich budżetów przeznaczonych na promocję w mediach tradycyjnych. Najwięcej, bo 90 proc., wygenerowała branża telekomunikacyjna, w której z kolei znikomy odsetek wydatków zasilił reklamy prasowe. Natomiast spoty radiowe cieszą się dużą popularnością w branży handlowej.
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Plus wydał w marcu ponad 32 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych, zajmując tym samym pierwsze miejsce wśród marek o największych wydatkach reklamowych. W pierwszej piątce – z wyraźnie mniejszymi wynikami – znalazły się także Orange, T-Mobile, Play oraz Cyfrowy Polsat.
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży komunikacyjnej większość reklam dotyczyła ogólnej promocji sieci komórkowych (33 proc.). W drugiej kolejności reklamodawcy stawiali na ofertę łączoną (TV, internet, telefon) oraz ofertę na kartę.