Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe w kwietniu 2018 roku w poszczególnych branżach.
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal wzrastają koszty promocji w branży handlowej. W kwietniu wyniosły one niemal 368 mln zł, co przekroczyło znacznie budżety w pozostałych branżach: farmaceutycznej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej.
Branża | Handel | Farmacja | Motoryzacja | Finanse | Telekomunikacja |
Koszt | 367,8 mln zł | 251,1 mln zł | 121,3 mln zł | 114,4 mln zł | 106,4 mln zł |
Wydatki reklamowe w podziale na media
Nadal największe wydatki w przeanalizowanych branżach pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (ponad 50 proc. wszystkich budżetów). Poza tym w branży handlowej chętnie inwestowano także w spoty radiowe.
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W kwietniu nie zmieniły się marki (ani ich kolejność) w zestawieniu największych wydatków reklamowych w branży telekomunikacyjnej: Plus, Orange, T-Mobile, Play i Cyfrowy Polsat. Patrząc całościowo, zmniejszyły się jednak zmonitorowane budżety.
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży komunikacyjnej większość kwietniowych reklam dotyczyła oferty na kartę oraz ogólnej promocji sieci komórkowych. Dalej zmonitorowaliśmy oferty łączone i na abonament.