Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe w maju 2018 roku w poszczególnych branżach.
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w maju wyniosły 39 proc. wydatków spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Na drugim miejscu znajduje się farmacja (28 proc.), na kolejnych – z bardzo zbliżonymi wynikami (po 11 proc.) – finanse, telekomunikacja i motoryzacja.
Branża | Handel | Farmacja | Finanse | Telekomunikacja | Motoryzacja |
Koszt | 368,2 mln zł | 265,2 mln zł | 109,2 mln zł | 106,5 mln zł | 102,3 mln zł |
Wydatki reklamowe w podziale na media
Nadal największe wydatki w przeanalizowanych branżach pochłaniane są przez reklamy telewizyjne – w przypadku finansów i telekomunikacji to ponad 80 proc. budżetów. Poza tym w branży handlowej reklamodawcy chętnie korzystają z promocji w radio (45 proc. wydatków).
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Plus nadal pozostaje liderem wśród reklamodawców w branży telekomunikacyjnej, wydając w maju ponad 25 mln zł. W pierwszej piątce znalazły się także marki Play, Orange, T-Mobile oraz Cyfrowy Polsat.
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży komunikacyjnej większość majowych reklam dotyczyła ofert na abonament oraz dla firm. Na kolejnych miejscach są oferty na kartę i łączone (TV, Internet i telefon).