Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe polskich operatorów w lipcu 2018 roku.
Największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w lipcu wyniosły 34 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. W tym miesiącu dogoniła ją branża farmaceutyczna (także 34 proc.). Na trzecim miejscu znajduje się telekomunikacja (12 proc.), na kolejnych finanse (10 proc.) i motoryzacja (10 proc.).
W lipcu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 231 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta w tym miesiącu zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 227 mln zł. Kwoty te znacznie przekracza budżety pozostałych branż, wśród których zanotowaliśmy spadki względem ubiegłego miesiąca.
Branża | Handel | Farmacja | Finanse | Telekomunikacja | Motoryzacja |
Koszt | 231,4 mln zł | 227,5 mln zł | 70,4 mln zł | 82,9 mln zł | 66,4 mln zł |
Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (około 40 proc. w każdej dziedzinie), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża handlowa najchętniej inwestuje w spoty radiowe (54 proc. budżetu).
W lipcu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając Cyfrowy Polsat, T-Mobile, Play i Orange.
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży komunikacyjnej większość lipcowych reklam dotyczyła oferty na kartę (27 proc.). Dalej na liście były sieci komórkowe, telewizję cyfrową, oferty na abonament i reklamy dostawców internetu.