Grupa Cyfrowego Polsatu od kilku miesięcy wydaje najwięcej na reklamę

Newsy
Żródło: IMM
Opinie: 0

Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe polskich operatorów w sierpniu 2018 roku.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

W mediach tradycyjnych największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w sierpniu wyniosły 42 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Podobny udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (38 proc.). Na trzecim miejscu znajdują się finanse (8 proc.), telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.).

Branża Handel Farmacja Finanse  Telekomunikacja  Motoryzacja 
Koszt 282 mln zł 254,2 mln zł 53 mln zł 45,3 mln zł 38,3 mln zł

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość sierpniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (32 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się sieci komórkowe, oferty na kartę i telewizja cyfrowa.

Inne informacje o wydatkach reklamowych operatorów:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: