Huawei na specjalnym śniadaniu prasowym podał dziś marcowe wyniki sprzedaży smartfonów w Polsce.
Dane pochodzą z raportu firmy GfK.
W ostatnim tygodniu marca udział Huawei wyniósł 33,1% w ujęciu ilościowym, co dało firmie przewagę 4 punktów procentowych nad Samsungiem.
W ujęciu miesięcznym, udział Huawei wyniósł w marcu 30,0% - wzrost z poziomu 21,3% w marcu 2017 roku. W tym samym czasie udział Samsunga wzrósł do 32,3% w marcu z 29,9% rok wcześniej.
W ujęciu miesięcznym jesteśmy już tylko o krok od przejęcia pozycji lidera. Mówię to z przekonaniem, bo wyniki przedsprzedaży smartfonów z najnowszej serii P20 przerosły nasze oczekiwania. Trend widoczny w marcowych danych tygodniowych daje nam pewność, że osiągnęliśmy cel, który sobie stawialiśmy – być numerem jeden w Polsce. W ciągu trzech ostatnich lat urośliśmy z 8% do 30%, to dla nas wielki powód do dumy – powiedział Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.
Sprzedaż Huawei P20 Pro i P20 rozpocznie się w polskich sklepach 12 kwietnia.
Huawei podał także, że kończąca się właśnie przedsprzedaż smartfonów P20 i P20 Pro była wolumenowo 10 raz większa niż przedsprzedaż modelu Mate 10 Pro w zeszłym roku.
Więcej zamówień Huawei zebrał na model droższy, czyli P20 Pro.
Chiński producent pochwalił się także, że aktualnie trzy najchętniej kupowane przez Polaków smartfony to Huawei Mate 10 Lite, Huawei P9 Lite 2017 i Huawei P9 Lite mini.
Producent twierdzi, że udział ten szybko rośnie.
Oznacza to, że na 2018 r. zaplanowano dużo większy budżet marketingowy.
Mówienie o tym, że jest się nr 1 na podstawie danych tygodniowych, to jak mówienie o Barcy, że w 80 minucie była w półfinale LM.
— Olaf Krynicki (@olafkrynicki) April 11, 2018