Huawei depcze po piętach Samsungowi - w kwietniu chce być numerem jeden w Polsce

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Gal Gadot

Huawei na specjalnym śniadaniu prasowym podał dziś marcowe wyniki sprzedaży smartfonów w Polsce.

Dane pochodzą z raportu firmy GfK.

W ostatnim tygodniu marca udział Huawei wyniósł 33,1% w ujęciu ilościowym, co dało firmie przewagę 4 punktów procentowych nad Samsungiem.

W ujęciu miesięcznym, udział Huawei wyniósł w marcu 30,0% - wzrost z poziomu 21,3% w marcu 2017 roku. W tym samym czasie udział Samsunga wzrósł do 32,3% w marcu z 29,9% rok wcześniej.

Aktualnie ilościowo kolejność na polskim rynku w TOP5 prezentuje się następująco: Samsung, Huawei, LG, Xiaomi i Apple.

Wartościowo kolejność TOP5 wygląda inaczej: Samsung, Huawei, Apple, LG i Xiaomi.

Reszta producentów ma znikome udziały w polskim rynku.

W ujęciu miesięcznym jesteśmy już tylko o krok od przejęcia pozycji lidera. Mówię to z przekonaniem, bo wyniki przedsprzedaży smartfonów z najnowszej serii P20 przerosły nasze oczekiwania. Trend widoczny w marcowych danych tygodniowych daje nam pewność, że osiągnęliśmy cel, który sobie stawialiśmy – być numerem jeden w Polsce. W ciągu trzech ostatnich lat urośliśmy z 8% do 30%, to dla nas wielki powód do dumy – powiedział Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.

Sprzedaż Huawei P20 Pro i P20 rozpocznie się w polskich sklepach 12 kwietnia.

Ważniejszy jest jednak model P20 lite, który ma sprawić, że w kwietniu Huawei zajmie pierwszą pozycję na polskim rynku sprzedaży smartfonów.

Huawei podał także, że kończąca się właśnie przedsprzedaż smartfonów P20 i P20 Pro była wolumenowo 10 raz większa niż przedsprzedaż modelu Mate 10 Pro w zeszłym roku.

Więcej zamówień Huawei zebrał na model droższy, czyli P20 Pro.

Chiński producent pochwalił się także, że aktualnie trzy najchętniej kupowane przez Polaków smartfony to Huawei Mate 10 LiteHuawei P9 Lite 2017 i Huawei P9 Lite mini.

Według nieoficjalnych danych, Huawei ma już pod względem ilościowym 9% w polskim rynku najdroższych smartfonów.

Producent twierdzi, że udział ten szybko rośnie.

Huawei zapowiada na ten rok 4 duże kampanie reklamowe - w zeszłym roku były tylko 2 główne kampanie.

Oznacza to, że na 2018 r. zaplanowano dużo większy budżet marketingowy.

Rzecznik Samsunga w Polsce, Olaf Krynicki, w taki sposób odniósł się do dzisiejszej prezentacji Huawei:

Informacje o smartfonach serii Huawei P20:

Inne informacje na temat serii Mate:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: