Plus wydał najwięcej

Newsy
Żródło: IMM
Opinie: 0

Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe polskich operatorów w pierwszym kwartale 2019 roku.

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W pierwszym kwartale 2019 roku na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał prawie 83 mln zł i wyprzedził Orange, Play, T-Mobile oraz UPC.

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość reklam dotyczyła sieci komórkowych (25 proc,) oraz oferty łączonej (TV, Internet, Telefon) (22 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta na kartę, oraz oferta na abonament.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w Q1 wyniosły 41 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (29 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (13 proc.), za nią finanse (9 proc.) i telekomunikacja (8 proc.).

W pierwszym kwartale 2019 roku wydatki branży farmaceutycznej wyniosły 1,266 mld zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest niemal o ponad 355 mln większa od tej, którą na reklamę przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Branża Koszt
Farmacja 1,266 mld zł
Handel 910,7 mln zł
Motoryzacja 385,7 mln zł
Finanse  288,6 mln zł
Telekomunikacja  254,8 mln zł

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe kwoty inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio po 60 proc.), gdzie np. branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę ponad 882 mln zł. Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.

Inne informacje o wydatkach reklamowych operatorów:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: